1.522 maal bedankt!

1.522 maal bedankt!

De stemmen zijn uitgebracht en de uitslag van de raadsverkiezingen is bekend. Voor de VVD Ermelo betekent dat helaas dat we het de komende 4 jaar met een raadszetel minder moeten doen. Een uitkomst die niet helemaal onverwacht is, maar natuurlijk wel een flinke teleurstelling met zich meebrengt.

In ieder geval heeft het niet gelegen aan de inzet van het campagneteam, de kandidaat raadsleden en vele vrijwilligers die zich de afgelopen weken en maanden voor de VVD hebben ingezet. Dank voor alle inzet! En het heeft zeker niet gelegen aan de 1.522 Ermelose kiezers die hun stem op de VVD Ermelo hebben uitgebracht. Hartelijk dank voor uw stem en het in de VVD Ermelo gestelde vertrouwen!

Een eerste analyse leert dat de politieke verhoudingen in Ermelo anders zijn komen te liggen. Weliswaar geen “aardverschuivingen”, maar wel en met name een verdere versterking van de positie van het CDA. Immers, het CDA – die al de grootse partij in Ermelo was – heeft kans gezien haar positie verder te versterken door als enige partij in Ermelo er raadszetels bij te winnen. Twee in getal. Een mooie prestatie waar wij, als VVD Ermelo, het CDA dan ook van harte mee feliciteren.

De onderhandelingen over een nieuw college van Burgemeester en Wethouders gaan nu beginnen. Gelet op de verkiezingsuitslag, is het voor de hand liggend dat de VVD hierin niet direct een prominente rol zal spelen. Maar dat betekent niet dat de VVD Ermelo bij de pakken neer gaat zitten. Integendeel. Wij zullen onze twee raadszetels en het in ons gestelde vertrouwen van 1.522 Ermelose kiezers inzetten om het liberale geluid in de gemeenteraad van Ermelo te laten horen. Op basis van ons verkiezingsprogramma zullen wij ons blijven inzetten voor een sterker Ermelo!

Hugo Weidema
Fractievoorzitter VVD-Ermelo