3 amendementen op het verkiezingsprogramma

Liberale discussie leidt tot 3 amendementen op Verkiezingsprogramma 2017

aasd

Ermelo, 17 oktober – Een achttal leden en twee sympathisanten namen met elkaar de moeite om het Verkiezingsprogramma voor de Tweede Kamerverkiezingen 2017 kritisch te beschouwen. Dankzij het voorwerk van Yuri Visser, die uit het 101 pagina’s tellende document een samenvatting had gemaakt van de maatregelen, bleek het mogelijk binnen 2 uren tot een conclusie te komen. In algemene zin juichen de leden de inhoud en toonzetting van het Verkiezingsprogramma toe.

De levendige discussie leverde ook enkele amendementen op:

1. Regelnummer 178 is betuttelend en willen we geschrapt zien.
  2.  Aan regelnummer 566 willen we toegevoegd hebben: “Daarom willen wij dat asielzoekers en vluchtelingen direct na aankomst aan de slag gaan met het leren van de Nederlandse taal en waar mogelijk met het verrichten van arbeid.”
  3. En aan regelnummer 1466 hebben we ook een toevoeging: “Gelet op de kerntaken van de publieke omroep en de mogelijkheid dat steeds meer activiteiten ook online ontplooid kunnen worden, vinden wij dat de publieke omroep kan inkrimpen naar twee netten.”
    De amendementen zijn inmiddels via Mijn VVD door de Teamleider ingediend.

ss-kopie

Hans van Zetten