Frisse wind in bestuurlijk VVD Ermelo

Reinder Jan Koelewijn, Hans van Zetten, Yuri Visser & Anne Dragt

Het bestuur van de VVD afdeling Ermelo is weer op sterkte gebracht. De leden benoemden dinsdagavond in de Dialoog Hans van Zetten (66) tot afdelingsvoorzitter. Hij volgt Henk van Katwijk op, die vorig jaar interim-voorzitter was geworden na jarenlang het secretariaat te hebben vervuld. Het secretariaat van de VVD Ermelo is en blijft in handen van Yuri Visser.

Hans van Zetten (Foto: Frank Meijsen)

In het dagelijks leven is de nieuwe afdelingsvoorzitter freelance sportcommentator bij de NOS. Zijn uitroep “HIJ STAAT” na de Olympische gouden rekstokoefening van Epke Zonderland is landelijk gemeengoed. In het verleden was Hans van Zetten onder meer gymleraar in het onderwijs, turnbondscoach van het damesteam en hoofdofficier luchtverdediging bij de Koninklijke Landmacht. De voorzitter neemt een ruime hoeveelheid bestuurlijke en politieke ervaring mee. Van 1998 tot 2002 was hij afdelingsvoorzitter van de VVD in Leersum. Na de gemeentelijke herindeling zat hij namens de VVD van 2006 tot 2010 in de gemeenteraad van Utrechtse Heuvelrug. Momenteel is hij lid van de landelijke VVD Partijcommissie Sport & Bewegen.

Penningmeester

Op voordracht van het bestuur kozen de leden ook een nieuwe penningmeester: Reinder Jan Koelewijn (26). Hij neemt het stokje over van Henk van de Beek, die de financiën van de Ermelose VVD-afdeling jarenlang naar ieders tevredenheid heeft beheerd. Reinder Jan Koelewijn is intern accountmanager bij de Rabobank. Naast het financieel gezond houden van de VVD wil hij zich inzetten voor een vitaal liberaal verenigingsleven in Ermelo.

Tevens is de rechtenstudent Anne Dragt (21) in het bestuur gekozen. Afgelopen jaar liep hij zich al warm als VVD fractievolger.

Vrouwen

Met 4 mannen acht het bestuur van de VVD Ermelo zich niet compleet.

“Het afdelingsbestuur dient een weerspiegeling van de samenleving te zijn. Met vrouwen in het bestuur wordt de besluitvorming evenwichtiger. Het is ons nu niet gelukt vrouwen te mobiliseren. Het werven van vrouwelijke bestuurskandidaten krijgt dan ook het komende jaar onze volle aandacht,”

…stelt Hans van Zetten. De VVD nodigt liberale Ermelose vrouwen die het leuk lijkt onderdeel uit te maken van het afdelingsbestuur, uit contact op te nemen.

Het nieuwe bestuur sloot de vergadering gezamenlijk af (Foto: Frank Meijsen)

Het nieuwe bestuur sloot de vergadering gezamenlijk af. V.l.n.r.: Reinder Jan Koelewijn, Hans van Zetten, Yuri Visser en Anne Dragt (Foto: Frank Meijsen)