Hans van Zetten presenteert Groot Liberaal Café

Na de Beursvloer en het Sportgala presenteert Hans van Zetten maandagavond 11 maart in zijn woonplaats ook het Groot Liberaal Café. “Omdat de provincie zeer actief is in het versterken van het Gelderse sportklimaat, wil ik daar graag als vrijwilliger aan meewerken”, verklaart de NOS sportcommentator. “Provinciaal bestuurder en VVD lijsttrekker, Jan Markink, is daarin een belangrijke aanjager. Recent nog is besloten dat het WK Volleybal in 2022 naar Nederland komt met Apeldoorn, Arnhem en Rotterdam als mogelijke speelsteden.”

Het Groot Liberaal Café beoogt vooral kiezers en volksvertegenwoordigers met elkaar in contact te brengen. Uit eigen gelederen van het VVD Netwerk Noordwest-Veluwe, dat Nunspeet, Harderwijk, Ermelo en Putten verbindt, komt Bert van Bijsteren. De Harderwijker was jarenlang de fractievoorzitter in de gemeenteraad en maakt sinds vorig jaar deel uit van de VVD fractie in de Staten van Gelderland. Hij weet zich vergezeld van Rosmarijn Boender uit Hattem en Marga Schoots uit Elburg, die respectievelijk op plek 2 en 9 staan van de kandidatenlijst. Voor het waterschap Vallei en Veluwe is kandidaat Patrick Gaynor uit Doornspijk aanwezig. Ook Tweede Kamer lid Helma Lodders uit Zeewolde geeft acte de présence. Zij is in het parlement VVD woordvoerder Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. Ook de liberale gemeenteraadsleden uit Nunspeet, Harderwijk en Ermelo staan inwoners graag te woord.

Sportcommentator Hans van Zetten is vooral aangetrokken om te waarborgen dat alle aanwezige inwoners de gelegenheid krijgen hun vragen, zorgen, kritiek en aanbevelingen kunnen delen met de volksvertegenwoordigers op lokaal, provinciaal, waterschap en landelijk niveau. Er wordt een half uur uitgetrokken voor korte, inhoudelijke statements, waarbij de presentator de volksvertegenwoordigers voorstelt. Daarna verandert zijn rol in discussieleider tijdens de plenaire sessie waarvoor ruim tijd wordt genomen. Daarna kunnen inwoners volksvertegenwoordigers persoonlijk en informeel spreken bij statafels. Deze opzet en de ongedwongen sfeer vormen het platform om kiezers en gekozenen dichter bij elkaar brengen.

Het Groot Liberaal Café vindt plaats in De Dialoog, Raadhuisplein te Ermelo op maandagavond 11 maart aanstaande. Iedereen is welkom. Inloop 19:30 uur. Start 20:00 uur. Einde rond tienen.