Sparta Ermelo jubileert in Harderwijk: “Een gemiste kans”

Sparta Ermelo

Zaterdag vierde gymnastiekvereniging Sparta Ermelo het honderdjarig bestaan met een fantastische jubileumshow in sportcomplex De Sypel in Harderwijk. Alle groepen van de Ermelose vereniging presenteerden zich in een wervelende show. De show werd opgevoerd op een fantastische locatie, maar ergens is het natuurlijk jammer dat de jubileumshow niet opgevoerd kon worden in Ermelo. Sparta had hem dolgraag in Calluna opgevoerd, maar dat mocht niet van de brandweer omdat die sporthal niet toegerust is op de vijfhonderd bezoekers die Sparta verwachtte.

VVD Ermelo vindt het jammer dat Sparta naar Harderwijk moest uitwijken. De partij vindt dat Calluna onder handen genomen moet worden. In het onlangs gepresenteerde verkiezingsprogramma staat hierover:

“De VVD vindt dat de Balverszaal gesloopt moet worden en dat er een compleet nieuwe opzet moet komen voor Calluna. Het sportcomplex van drie sporthallen dat daar moet komen, moet voldoen aan de NOC/NSF normen. Hierdoor wordt ook voor turnvereniging Sparta een sportieve en hoogkwalitatieve toekomst mogelijk gemaakt.”

VVD-wethouder Esther Verhagen woonde de jubileumshow zaterdag ook bij:

“Het was zaterdag twee uur lang genieten bij de jubileum show van Sparta. Grote groepen jongeren en kinderen presenteerden een spectaculaire show die zeer professioneel was opgezet. Dit was enkel mogelijk door de inzet van zeventig vrijwilligers van Sparta. Ik ben zeer onder de indruk van de kwaliteit van het sportaanbod en de sterke sociale binding binnen deze vereniging. Dit zorgt ervoor dat elk lid van de vereniging een plek heeft en je het gevoel krijgt er ook helemaal bij te horen.

Het is een gemiste kans dat deze mooie Ermelose sportvereniging met meer dan 500 leden niet gebruik kon maken van onze sporthal Calluna omdat onze hal dit niet kan faciliteren. Dit mag niet gebeuren! Net als de buitensportverenigingen (o.a. voetbalclubs, korfbal en tennis) hun accommodaties hebben om mooie evenementen te organiseren met hun club moeten wij er ook voor zorgen dat de binnensportverenigingen een mooie sporthal krijgen om naast het sporten, hun club te kunnen presenteren.

Het geld voor een nieuwe sporthal ligt al op de plank maar de gemeenteraad moet nog besluiten of ze dit geld willen vrijgeven voor een nieuwe sporthal. Dit besluit zal komend voorjaar genomen gaan worden.”