VVD Ermelo heeft lijsttrekker gemeenteraadsverkiezingen

Ermelo, 22 september –  De ledenvergadering van de Volkspartij voor Vrijheid en Democratie in Ermelo heeft unaniem Herma van der Weide-van ’t Hof benoemd tot lijsttrekker bij de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart volgend jaar. Daarmee hebben de Ermelose liberalen een kopvrouw benoemd, die kan bogen op een rijke ervaring als lokaal volksvertegenwoordiger.

Herma van der Weide-van ’t Hof (62) was in haar vorige gemeente Eemnes 14 jaar actief in de lokale politiek: 4 jaar als fractie-ondersteuner en 10 jaar als raadslid. Na haar verhuizing naar Ermelo werd zij benoemd tot bestuursvoorzitter van de Ermelose VVD afdeling. Een functie die ze van 1998 tot en met 2005 bekleedde. Nu kiest de groepsleerkracht aan een basisschool in Ermelo weer voor een rol in de politieke frontlinie. Ze heeft een duurzame missie: “Als raadslid wil ik in de politieke besluitvorming de liberale mens- en maatschappijvisie met de kernwaarden vrijheid, verantwoordelijkheid, gelijkwaardigheid, verdraagzaamheid en sociale rechtvaardigheid inbrengen in elke politieke besluitvorming. Als lijsttrekker wil ik bijdragen aan optimaal teamwork binnen de VVD gemeenteraadsfractie.”

Lijstduwer

De VVD ledenvergadering heeft Peter Meijer als lijstduwer aangewezen. De lijstduwer is een erefunctie, die de voormalig raadslid, fractievoorzitter en wethouder volledig toekomt. Van 1998 tot 2008 maakt Peter Meijer deel uit van het Ermelose College van Burgemeester en Wethouders. Daarna verhuisde hij naar Curaçao. Inmiddels teruggekeerd is hij weer actief in Ermelo. Peter Meijer ambieert zelf geen raadszetel. Hij wordt coach van de VVD kandidaten, die op 1 november door de ledenvergadering boven hem op de kieslijst worden aangewezen.