VVD Ermelo presenteert kandidatenlijst

VVD Ermelo presenteert kandidatenlijst

Tijdens de algemene ledenvergadering van afgelopen maandag heeft VVD Ermelo de kandidatenlijst voor de komende gemeenteraadsverkiezingen vastgesteld. Op de lijst staan, naast verschillende bekende namen, ook aan aantal nieuwe namen. Wat de VVD betreft bewijst de lijst dat de partij er lokaal goed voorstaat.

Eerder was al vastgesteld dat Esther Verhagen, nu wethouder namens de VVD, bij de komende verkiezingen lijsttrekker zou zijn. Op nummer twee staat Hugo Weidema, een ervaren raadslid. De afgelopen jaren zat hij namens de VVD in de Ermelose gemeenteraad en eerder was hij namens dezelfde partij ook al eens raadslid in Zeewolde.

Op nummer drie staat Henk van Bruggen. Een onbekende in politiek Ermelo, maar verre van een onbekende Ermeloër. Van Bruggen is onder meer bekend als één van de oprichters van De Zaak van Ermelo. Daarnaast is hij voorzitter van de Bedrijvenkring Ermelo (BKE). Vanwege zijn politieke ambities heeft Van Bruggen echter besloten de voorzittershamer van de bedrijvenkring neer te leggen. Van Bruggen wil zich, als hij inderdaad raadslid wordt, onder meer hard maken voor twee sterke punten van Ermelo: toerisme en recreatie. De nieuwkomer op de lijst heeft ruime ambtelijke en bestuurlijke ervaring en brede kennis van het lokale en regionale bedrijfsleven.

Vierde op de lijst is Désirée Meijsen. Zij draaide afgelopen jaar al mee als schaduwfractielid en heeft zich al verschillende dossiers eigen gemaakt. Désirée wil zich als raadslid onder meer inzetten voor leefbaarheid/veiligheid en voor de groeiende groep (toekomstige) ouderen in Ermelo. Vijfde op de lijst is Daniëlle Terpstra.

De opdracht voor de selectiecommissie van de VVD was met het aantal nieuwe en beloftevolle kandidaten niet eenvoudig. Een luxeprobleem met als uitkomst een sterke lijst en vertrouwen in de toekomst. De selectiecommissie:

“We waren onder de indruk van de doelstellingen die de kandidaten zich stellen. Geen politiek is beter dan wat deze kandidaten voor Ermelo willen bereiken.”

Zowel de huidig fractievoorzitter, Hans de Haan, als raadslid Monique van den Broek hebben te kennen gegeven niet beschikbaar te zijn voor een nieuwe raadsperiode. Beiden blijven wel betrokken bij de VVD Ermelo. Ze staan als lijstduwers op de lijst. Maandag stelde de Ermelose leden van VVD ook het verkiezingsprogramma vast. Dit programma wordt binnenkort openbaar gemaakt. Binnenkort is op www.vvdermelo.nl meer informatie over de verschillende kandidaten op de kieslijst te vinden.