VVD-leden in Ermelo besluiten tot bestuurlijke opschaling

VVD leden in Ermelo besluiten tot bestuurlijke opschaling

Ermelo, 23 februari – De ledenvergadering van de VVD afdeling Ermelo heeft unaniem besloten tot een bestuurlijke opschaling door samen met de VVD leden uit Elburg, Harderwijk, Nunspeet en Putten een bovenlokaal netwerk te vormen. Dit besluit is in lijn met nieuwe Statuten en Huishoudelijk Reglement van de landelijke vereniging VVD, die vooral een netwerkpartij wil worden en alle liberaal voelende burgers, ook niet-leden, aan zich wil binden.

Op 16 maart aanstaande komen de kwartiermakers van de vijf VVD afdelingen in Ermelo voor het eerst bijeen om de bestuurlijke opschaling voor te bereiden. Voorzitter Hans van Zetten en penningmeester Reinder Jan Koelewijn zijn de kwartiermakers uit Ermelo en bestuurslid Anne Dragt zal deelnemen als notulist, zo besloot de ledenvergadering. Deze zomer moet er een nieuw Netwerkbestuur worden benoemd.

Afscheid secretaris Yuri Visser

In sneltreinvaart keurde de ledenvergadering de verslagen 2015 goed. Veel meer tijd nam het terugtreden van secretaris Yuri Visser. In een met vele feiten onderbouwd betoog lichtte hij zijn terugtreden toe. Dat had alles van doen met het ontbreken van een volledige en goed samenwerkende VVD-fractie in de gemeenteraad van Ermelo. Alle leden reageerden persoonlijk op zijn betoog en betreurden het terugtreden van Yuri Visser als secretaris. De treurnis werd benadrukt door de aanwezigheid van de voorzitter van de Kamercentrale VVD Gelderland, Jolanda van Veluw, als afgevaardigde van het VVD hoofdbestuur.

Afdelingsvoorzitter Hans van Zetten dankte de aftredende secretaris voor zijn integere, nauwgezette en vasthoudende functievervulling in de afgelopen 2 jaren. Raadslid Desiree Meijsen bood hem namens de gemeenteraadsfractie een boeket aan om mee thuis te komen. Het secretariaat zal dit jaar worden waargenomen door de penningmeester, Reinder Jan Koelewijn, email rj.koelewijn@gmail.com.

De netwerkborrel na afloop hield de VVD leden nog lang in het “clubhuis” aan de Oude Arnhemsekarweg 52, waarbij de afgevaardigde van het VVD Hoofdbestuur, Jolanda van Veluw, op gepaste wijze werd bedankt voor de betoonde belangstelling.

ss