VVD-wethouder loodst GVVP door Ermelose raad

Esther Verhagen

Afgelopen week stond het Gemeentelijk Verkeer- en Vervoers Plan (GVVP) op het programma. VVD-wethouder Esther Verhagen loodste dit plan donderdag door de gemeenteraad.

Alleen Dorpspartij Ermelo en Gemeentebelang Ermelo, twee oppositiepartijen die onlangs fuseerden tot BurgerBelangen Ermelo, stemden tegen. De overgrote meerderheid van de partijen stemde echter in met het verkeer- en vervoersplan. Nieuwssite ermelo.nieuws.nl meldt:

Wethouder Esther Verhagen had haar huiswerk goed op orde. De beschuldiging dat het college met geld zou smijten en dat de leden elke ambitie en visie ontbreekt, pareerde zij. Verhagen had de historie van beide partijen maar eens onder de loep genomen. Met onder meer voorstellen voor een turborotonde, de Julianalaan in zijn geheel opwaarderen naar 50 kilometer tot een parkeerkelder op Marktplein, plannen die in de vele miljoenen lopen, vroeg zij zich af wie met geld smijt. Bovendien vindt Verhagen dat veel plannen die in het GVVP worden gerealiseerd, als verkiezingsbeloftes zijn terug te vinden in de verkiezingsprogramma’s 2010-2014 van Dorpspartij Ermelo en Gemeentebelang. “Als het GVVP van u de prullenbak in mag, hoe leg je dat dan uit aan de kiezers?”

Ook op ErmeloVanNu werd verslag gedaan van de vergadering. De digitale krant schrijft dat de VVD-wethouder tijdens de vergadering erkende dat er met het nieuwe GVVP wegen zullen zijn die extra verkeer krijgen.

Dat aanwonenden daar niet blij mee zijn, is begrijpelijk. De direct belanghebbenden hebben hun zorgen met ons gedeeld. Het toont ook maar weer aan dat leefbaarheid voor het grootste deel het leven bepaalt. De tijd verandert en wijzigingen zijn nodig om te anticiperen op de mobiliteit met behoud van leefbaarheid. Dit thema leefbaarheid hebben we ingezet in Ermelo. We hebben een geluidcontourenkaart voor alle wegen opgesteld. De raad heeft unaniem akkoord gegeven voor de aanpassing van de westflank en de burgers zijn erbij betrokken geweest. Verkeer is van ons allen.”