Groot Liberaal Café voor Noord-Veluwe in Ermelo

Kom naar het Groot Liberaal Café op 11 maart in Ermelo en deel met ons uw zorgen en aanbevelingen. We zijn met maar liefst vier volksvertegenwoordigers present om ernaar te luisteren”, poneert het Statenlid Bert van Bijsteren uit Harderwijk. Hij doelt op Rosmarijn Boender uit Hattem en Marga Schoots uit Elburg, die samen met hem de Noord-Veluwe vertegenwoordigen op de VVD kandidatenlijst voor de Provinciale Statenverkiezingen. De vierde is Patrick Gaynor uit Doornspijk, die kandidaat is voor het Waterschap Vallei en Veluwe.

Het Groot Liberaal Café is een initiatief van het VVD Netwerk Noordwest-Veluwe, dat de gemeenten Nunspeet, Harderwijk, Ermelo en Putten verbindt. Netwerkvoorzitter Maarten Cornelissen: “We willen politiek dicht bij kiezers brengen. Dat vereist primair persoonlijke ontmoetingen van inwoners met hun volksvertegenwoordigers. Dat doen we in een ongedwongen sfeer. We hebben er inbegrepen het Tweede Kamerlid vijf uitgenodigd. Volop kans om ze allen te leren kennen.”

Elke volksvertegenwoordiger krijgt 5 minuten om een statement af te leggen. Ganyor uit Doornspijk beantwoordt de vragen: Wat is de missie van het waterschap? Wat is gedaan? Wat moet nog? Rosmarijn Boender uit Hattem, nummer 2 op de VVD kandidatenlijst, geeft de liberale visie op duurzaam wonen en klimaat en Gelderland. Marga Schoots uit Elburg heeft het over de verbeterdoelen van bereikbaarheid via weg, rail, water en glasgevel. En Statenlid Bert van Bijsteren spreekt vijf minuten over de leefbare provincie. Daarna komt Tweede Kamerlid voor de VVD, Helma Lodders uit Zeewolde, aan het woord. Zij zal het politieke belang van deze verkiezingen voor het huidige kabinet duiden. Daarna is Helma Lodders als VVD woordvoerder voor Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en voorzitter van de Vaste Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport aanspreekbaar op vele beleidsterreinen.

Na deze aftrap is het ruim baan voor de inwoners. Vragen, zorgen, kritiek en aanbevelingen kunnen op de vijf volksvertegenwoordigers worden afgevuurd. Eerst drie kwartier plenair, daarna persoonlijk. Elke volksvertegenwoordiger krijgt een statafel toegewezen, waar kiezers persoonlijk kunnen kennismaken met het Tweede Kamerlid, het Waterschapslid en de toekomstige leden van de Provinciale Staten. Tevens zijn de VVD raadsleden en bestuurders uit Nunspeet, Harderwijk, Ermelo en Putten aanspreekbaar.

Het Groot Liberaal Café vindt plaats op maandagavond 11 maart in De Dialoog, Raadhuisplein te Ermelo. Inloop vanaf 19:30 uur. Koffie en thee staat klaar. Start in de theaterzaal om 20:00 uur. Iedereen is welkom. Leer je volksvertegenwoordigers kennen.