Hans de Haan voorzitter programmacommissie Ermelo

Ermelo, 15 mei –

Het VVD Netwerkbestuur Noordwest-Veluwe heeft dr. Hans de Haan benoemd tot voorzitter van de verkiezingsprogrammacommissie Ermelo. Volgend jaar 21 maart 2018 vinden in het gehele land de gemeenteraadsverkiezingen plaats. De VVD Ermelo wil weer een rol van betekenis gaan spelen in de raadsperiode 2018-2022 en heeft daarvoor een aansprekend liberaal programma nodig. Hans de Haan (64) was in vorige raadsperioden VVD fractievoorzitter in Ermelo, heeft een grote dossierkennis en een uitgesproken visie op een Liberaal Ermelo. Momenteel is hij voorzitter van de VVD fractie in de Provinciale Staten van Gelderland. Vanuit die functie beziet hij ook de regionale context die voor Ermelo veel kansen biedt.

Wat was uw eerste reactie toen dit verzoek u bereikte?

“Aangenaam verrast. Ook al ben ik nu politiek op provinciaal niveau actief, wij blijven met veel plezier wonen in Ermelo, doen daar onze boodschappen en blijven als vrijwilliger actief verbonden. Momenteel als voorzitter van de gymnastiekvereniging Sparta. Het geeft mij nog ste
eds veel energie als je iets kunt doen voor de gemeente Ermelo. Vandaar dat ik onmiddellijk positief reageerde op het verzoek van het VVD Netwerkbestuur.”

Met wie gaat u de klus klaren?

“Er zijn zeven liberalen benoemd in de verkiezingsprogrammacommissie. Vanuit de huidige gemeenteraadsfractie is dat Monique van der Broek (50). Nieuwe kandidaten voor onze lijst zijn Yuri Visser (37) en Anne Dragt (22). Als schrijver is mr. Henk van Katwijk (57) benoemd. Ook een nieuwe inwoner is toegetreden: drs. Dimitri Poos (43). Hij was als gemeenteraadslid lang in Leidschendam actief. En ook Peter Meijer (72), die 10 jaar lang wethouder is geweest in Ermelo, is weer terug uit Curaçao en doet zeer actief mee. Kortom een zevental, dat alle generaties in Ermelo vertegenwoordigt, verleden, heden en toekomst. Natuurlijk zoeken we contact met de  inwoners, organisaties en bedrijven. Samen met hen willen we een liberaal programma voor de komende jaren ontwerpen, dat Ermelo voorspoed en veiligheid brengt.”

Kunnen bewoners, organisaties en bedrijven hun dromen, tips, wensen en bestuurlijk/politieke knelpunten ook bij u melden?

“Ja graag, natuurlijk kan dat. Dat contact zoeken we juist op. Elke bijdrage is welkom. Dat wil niet zeggen, dat elke droom, tip of wens in het programma komt. Het moet passen in onze liberale mens- en maatschappijvisie en uitvoerbaar zijn. Via onze website www.vvdermelo.nl/meedoen  kun je direct je inbreng leveren. Dat kan ook in gesprek met een commissielid. Stuur dan een mail met dit verzoek naar info@vvdermelo.nl. Elke bijdrage, van elke inwoner, organisatie of bedrijf stellen wij zeer op prijs. Laten we met elkaar de liberale toekomst van Ermelo vormgeven.”

Wanneer kunnen we het definitieve Verkiezingsprogramma voor Ermelo verwachten?

“Op 21 september stellen de VVD leden uit Ermelo het verkiezingsprogramma 2018-2022 vast. We hebben dus 4 maanden de tijd om met elkaar de politieke prioriteiten en doelstellingen helder te formuleren. Ik heb er veel zin in samen met de commissie een aansprekend programma te ontwerpen.”