Hans van Zetten

Mijn naam is Hans van Zetten (1948), voormalig leraar lichamelijke opvoeding, daarna bondscoach van de Nederlandse damesturnploeg en vervolgens hoofdofficier bij de Koninklijke Landmacht. Nog steeds actief als freelance televisiecommentator bij NOS Sport voor turnen en kunstrijden op de schaats.

Het liberalisme heeft me altijd aangesproken. Het heeft me gemaakt tot wat ik nu ben. Maar anno NU valt er nog genoeg te verbeteren voor mens en samenleving. Een samenleving zonder (religieuze) dogma’s en overbodige regelgeving, waarin elk individu eigen verantwoordelijkheid neemt, waar iedereen gelijkwaardig wordt behandeld en gelijke kansen krijgt, waar verdraagzaamheid tot verbondenheid leidt en sociale rechtvaardigheid vanzelfsprekend is. Ik wil mij actief inzetten om met elkaar zo’n samenleving te scheppen. De Volkspartij voor Vrijheid en Democratie is daarvoor een effectief platform.

Als secretaris van het netwerkbestuur Noordwest-Veluwe ben ik bestuurlijk teamleider van de VVD Ermelo. Dat is een vrijwilligersfunctie die je kunt vergelijken met het voorzitterschap van een vereniging. Omdat Ermelo wel wat liberalisme kan gebruiken, zet ik mij graag bestuurlijk in voor de VVD Ermelo.

Hans van Zetten
E-mail: hvanzetten@icloud.com