Herma van der Weide-van ’t Hof

0 1995

Dag, mijn naam is Herma van der Weide.

Na jarenlang als leerkracht in het onderwijs gewerkt te hebben, ben ik nu nog steeds Trouwmevrouw en ook het begeleiden van uitvaarten komt steeds meer op mijn pad. Als moeder van twee volwassen dochters en oma van Lola en Pepijn sta ik midden in het leven en geniet ik van de gewone en waardevolle dingen die het leven geeft.

Mijn liberale mens- en maatschappijvisie heeft mij een overtuigd VVD-er gemaakt. De kernwaarden vrijheid, verantwoordelijkheid, gelijkwaardigheid,  verdraagzaamheid en sociale rechtvaardigheid vormen het kompas dat richting geeft aan mijn maatschappelijke standpunten.

Politiek ben ik al jong betrokken geraakt in de lokale politiek. Vanaf 1982 tot 1995 als fractieondersteuner en raadslid in de gemeente Eemnes. Na onze verhuizing heeft die betrokkenheid zich voortgezet als fractieondersteuner en bestuursvoorzitter van de VVD Ermelo. In 2018 verkozen de leden in Ermelo mij tot lijstaanvoerder. Zo kwam ik in de gemeenteraad van Ermelo, alwaar de fractie mij tot fractievoorzitter benoemde.

In de raadsperiode 2018-2022 heeft de VVD met Progressief Ermelo, BBE en de SGP een coalitie gevormd en dat heeft Ermelo goed gedaan. Er waait sindsdien een frisse wind door het Ermelose gemeentebestuur. Inwoners hebben nu veel meer inspraak gekregen. We hebben een eigentijds besluitvormingsproces ingevoerd, die inwoners meer betrekt bij de politieke afwegingen. Inwoners zitten nu echt aan tafel tijdens de beeldvormende tafelgesprekken. Daarnaast heeft de VVD Ermelo in Dr. Hans de Haan een effectief bestuurder in het college. Een man die zaken met kennis en volharding voor elkaar krijgt.

Ermelo is goed kan beter. De leden hebben mij wederom hun vertrouwen gegeven en mij tot lijsttrekker verkozen. Er staat een VVD team met super gemotiveerde kandidaten klaar om in de raadsperiode 2022-2026 alle inwoners en organisaties in Ermelo te vertegenwoordigen in de gemeenteraad.
Ermelo is goed kan beter. Daarom, stem op de VVD Ermelo.

Herma van der Weide
E-mail: hermavanderweide@outlook.com