Kipp ontmoet de Haan

Zwolle, 15 oktober – Op de 2e ALV van de VVD Regio Oost treffen leden uit de provincies Gelderland en Overijssel elkaar in het atrium van het Deltion College in Zwolle. Ermelo is aanwezig met de dorpelingen Hans de Haan (voorzitter VVD fractie in de Staten van Gelderland), Reinder Jan Koelewijn (secretaris/penningmeester Team Ermelo) en Hans van Zetten (Teamleider Ermelo).

Kipp ontmoet de Haan

Bij binnenkomst begroeten liberalen elkaar.Zo wordt Hans de Haan voorgesteld aan de jeugdige campagneleidster van Apeldoorn. Zij stelt zich voor met “dan pas ik bij jou, aangenaam Tamara Kipp. Een foto heeft deze kennismaking onder de naam “Kipp ontmoet De Haan” vereeuwigd.

Na de opening door Regiovoorzitter Peter Snijders worden beleidsplan en begroting 2017 na enige woordenwisselingen vastgesteld. Levendig wordt het wanneer het concept Verkiezingsprogramma ZEKER NEDERLAND aan de orde wordt gesteld. Na de openingsvraag van vice-voorzitter Bart Omlo “Wat is uw algemene indruk van dit 101 pagina’s tellende programma?” komen liberalen echt los. Vindt de ene liberaal dat het programma SMART-geformuleerde doelstellingen ontbeert, de ander noemt een aantal concrete maatregelen op uit het programma. De generale conclusie is dat het programma zich onderscheidt door de positieve kijk op de Nederlandse samenleving: het gaat goed en er is nog veel te winnen. Op het Najaarscongres van 19 november wordt het Verkiezingsprogramma vastgesteld door de aanwezige leden.

Het Regiobestuur maakt kenbaar het indienen van amendementen over te laten aan de Lokale Netwerken. Tijdens het Najaarscongres op 19 november in Noordwijkerhout wordt het Verkiezingsprogramma door de aanwezige leden vastgesteld.

– Hans van Zetten
Teamleider VVD Ermelo