Koninklijke onderscheiding voor VVD’er Hans de Haan

Koninklijke onderscheiding voor VVD'er Hans de Haan

Koninklijke onderscheiding voor VVD’er Hans de Haan

Vertrekkend VVD-fractievoorzitter Hans de Haan is dinsdag tijdens een speciale vergadering van de Ermelose gemeenteraad benoemd tot lid in de Orde van Oranje Nassau. De liberaal kreeg de onderscheiding opgespeld omdat hij twaalf jaar raadslid is geweest.

Hans de Haan verruilt de gemeentelijke voor de provinciale politiek. Hij wordt woensdag in het provinciehuis in Arnhem beëdigd als Statenlid. De Haan, was de afgelopen drie jaar al fractievolger, en volgt in de provincie nu de opgestapte Jart Sluiter op.

Tijdens de speciale gemeenteraadsvergadering werd dinsdagavond afscheid genomen van raadsleden die niet terugkeren in de raad. Naast Hans de Haan keert ook VVD-raadslid Monique van den Broek niet terug in de raad. In een afscheidswoord dankte burgemeester Baars haar voor haar jarenlange inzet voor de gemeente.

Net als de andere vertrekkende raadsleden ontvingen Monique en Hans uit handen van burgemeester Baars een houtgravure waarin het wapen van Ermelo is gegraveerd.

Lees ook bij ErmeloVanNu: Hans de Haan koninklijk onderscheiden