Leden discussiëren over Verkiezingsprogramma

VVD leden van het Netwerk Noordwest-Veluwe zijn op dinsdagavond 17 november digitaal in vergadering bijeen. Het concept Verkiezingsprogramma voor de TweedeKamerverkiezingen in maart volgend jaar staat ter discussie. Nadat de Landelijke Programmacommissie het concept heeft geschreven, zijn nu de individuele leden aan zet. Via amendementen en moties kunnen zij invloed uitoefenen op het Verkiezingsprogramma. Leden uit Ermelo, Harderwijk, Nunspeet en Putten hadden 21 amendementen ingediend bij het Netwerkbestuur. Stuk voor stuk stelt voorzitter Maarten Cornelissen ze aan de orde, waarna de indiener een toelichting geeft en vervolgens leden hierop reageren. Daarna vindt stemming plaats. Bestuurslid Albert Mulder heeft de technisch regie.

Na ruim 2 uur zijn alle amendementen aan bod gekomen. Van de 21 hebben er 9 de goedkeuring van de ledenvergadering gekregen. Die worden door secretaris Hans van Zetten een dag later elektronisch ingediend bij het VVD Hoofdbestuur. Op zaterdag 12 december krijgt het VVD Verkiezingsprogramma tijdens de Algemene Vergadering haar definitieve beslag. Daaraan voorafgaand vinden van maandag tot en met donderdag per beleidsterrein voorvergaderingen plaats. Leden hebben op bij alle vergaderingen invloed en stemrecht. Want, bij de VVD geldt dat elke lid een stem heeft in alle vergaderingen.