Vragen over mogelijke ontruiming ruimtes boven winkels Stationsstraat

Henk van Bruggen

Van verschillende kanten heeft de VVD-fractie te horen gekregen dat gebruikers en huurders van ruimten boven winkels in de Stationsstraat een brief van de gemeente ontvingen. Hierin zou de gemeente hen hebben laten weten dat de gebruikte ruimtes door een nieuw bestemmingsplan de bestemming “wonen” hebben gekregen. Gebruikers zouden de ruimten daarom binnen afzienbare tijd moeten ontruimen.

De VVD heeft vernomen dat onder meer de schermvereniging boven de Schoenenreus en stichting de Ultieme Uitdaging boven Shoeby dit soort brieven ontvingen.

VVD-raadslid Henk van Bruggen is verbaasd en heeft schriftelijke vragen gesteld aan het college van B&W. Hij wil onder meer weten of het klopt dat huurders brieven ontvingen en welke aanleiding de gemeente precies ziet om op te treden. Omdat niet alle huurders een brief lijken te hebben ontvangen, terwijl wel sprake is van vergelijkbare situaties, wil hij ook duidelijk hebben voor wie de nieuwe situatie wat de gemeente betreft nu eigenlijk precies
geldt. Ook wil de VVD weten of de gemeente eerder al contact heeft gehad met de direct betrokkenen.

Klik hier voor de brief aan het college