VVD Ermelo actief op Landelijke Dag van de Democratie

Op zaterdag 9 september jl. was het de landelijke Dag van de Democratie. Dit jaar werd in Ermelo hier voor de eerste maal aandacht aan besteedt.  Alle fracties waren vertegenwoordigd door raadsleden en/of fractievertegenwoordigers. Voor onze partij waren beide raadsleden aanwezig. Burgers konden de gehele dag met de vertegenwoordigers van de politieke partijen in gesprek.

Het publiek, zowel inwoners van Ermelo als bezoekers van buitenaf, werden uitgedaagd om aan de politieke bingo deel te nemen. Aangezien de bingo over de Ermelose politiek ging was het soms nogal hilarisch. De dames van de griffie hadden veel en mooie prijzen uit te delen voor de winnaars.

Een ander onderdeel van het programma was de speeddate met raadsleden. Tijdens dit speed daten werden interessante vragen gesteld en stellingen gedeeld. Alle vragen waren uiteraard goede vragen, maar de stelling en de vragen van één jongeman deel ik graag met jullie.

De betreffende jongeman voetbalt bij het G-elftal van EFC’58. De vraag die hij stelde was: wat doet de politiek en dan met name de VVD (maar dat vroeg hij bij elke fractie), eraan om G-sporten te promoten en hoe zorgt de VVD ervoor dat jongeren minder gamen en meer gaan sporten. En hoe zorgen wij ervoor dat jongeren meer de natuur intrekken. Hij had er zelf goed over nagedacht. Zijn suggestie was om contact te zoeken met scholen.

Niet alleen was de politiek goed vertegenwoordigd. De gemeente Ermelo hield deze dag tevens een Open Huis. Er was van alles te doen in en rondom het gemeentehuis. Zo presenteerde o.a. de brandweer, de politie, de flora- en faunabeheerders zich op het Raadhuisplein. Kinderen konden een eigen ambtsketen maken en met de burgemeester op de foto en was er een heuse fotowedstrijd. Al met al een geslaagde dag en voor herhaling vatbaar!

Monique van den Broek
Raadslid