VVD Noordwest-Veluwe in Najaarsvergadering

Het samengaan van de gemeenten Harderwijk en Ermelo is voor de VVD volstrekt niet aan de orde. Die gezamenlijke uitspraak deden de beide VVD fractievoorzitters van de twee gemeenten gisteravond in de Najaarsvergadering van het VVD Netwerk Noordwest-Veluwe. De vraag kwam op naar aanleiding van een publicatie in De Stentor. Van Ermelose kant reageerde Herma van der Weide-van ’t Hof en van de VVD Harderwijk Peter de Groot. Beiden waren stellig in hun standpunt. Ook wethouder Bert van Bijsteren sloot zich daarbij aan. We werken goed samen in de gemeenschappelijke regeling Meerinzicht, maar van fusie is geen sprake.

Het VVD Netwerk hield gisteravond haar gebruikelijke najaarsvergadering onder leiding van haar voorzitter Maarten Cornelissen. Na de gebruikelijke agendapunten als het vaststellen van het activiteitenplan en de begroting voor volgend jaar, was er ruimte voor leden om in discussie te gaan met wethouders en raadsleden uit Harderwijk, Ermelo en Nunspeet. Zo werd er ook gevraagd naar de burgemeesterskwestie in Ermelo. VVD fractievoorzitter in Ermelo, Herma van der Weide-van ’t Hof, gaf een toelichting, waarin zij benadrukte: er is geen bestuurscrisis in Ermelo. “Zeer binnenkort horen we wie de nieuwe interim burgemeester wordt. Wij hopen op een krachtig bestuurder en een verbinder,” besluit Herma van der Weide-van ’t Hof.

Ook zijn de leden geïnformeerd over het nieuwe elan in Putten, waar een projectgroep van leden zich ten doel gesteld heeft om bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 weer terug te keren in de gemeenteraad