Verkiezingsprogrammacommissie onder leiding van Hans de Haan

door Hans van Zetten – Teamleider VVD Ermelo

Ermelo, 5 april – Het Kaderstellend Bestuur van het Netwerk Noordwest-Veluwe heeft maandagavond 3 april – op voordracht van de Teamleiders – de Verkiezingsprogrammacommissies voor Harderwijk, Nunspeet, Putten en Ermelo benoemd in het kader van de gemeenteraadsverkiezingen die op 21 maart 2018 plaatsvinden. Voor Ermelo ziet deze commissie er als volgt uit:

• Commissievoorzitter Hans de Haan en schrijver Henk van Katwijk,
  • fractievoorzitter Desiree Meijsen en raadslid Monique van der Broek,
  • kandidaat-raadsleden Yuri Visser en Anne Dragt,
  • voormalig raadslid in Leidschendam Dimitri Poos en voormalig VVD wethouder Peter Meijer.

Dit achttal kan aan de slag om deze zomer een liberaal Verkiezingsprogramma samen te stellen voor de raadsperiode 2018-2022, dat veel draagvlak krijgt in de samenleving. De VVD-leden in Ermelo zullen op 21 september tijdens een Ledenvergadering over dat programma een definitief oordeel vellen.

VVD Team Ermelo wil bij de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 tenminste 3 raadszetels bereiken. Dat komt ons niet aanwaaien. Daar is een effectief, hecht, samenwerkend liberaal team voor nodig. Een team dat in staat is mensen en groepen in de samenleving te verbinden. Deze leidende gedachten hebben meegespeeld bij de samenstelling van de Verkiezingsprogrammacommissie.

In de Verkiezingsprogrammacommissie zijn sowieso alle leden van de Werkgroep Politiek opgenomen. Dit zijn Desiree Meijsen, Monique van den Broek, Hans de Haan, Peter Meijer en Dimitri Poos. Dan heb je al veel kwaliteiten in huis: historische en actuele politieke kennis en ervaring, maar ook kennis van buiten: provincie Gelderland en gemeente Leidschendam. Samen met jurist Henk van Katwijk als schrijver, heb je dan al een mooie groep bij elkaar.

Wat dan nog ontbreekt is nieuw politiek bloed. Yuri Visser en Anne Dragt, beiden als bestuurslid ervaring, hebben zich kandidaat gesteld voor de raad en kenbaar gemaakt graag actief te willen meedenken en meedoen in de totstandkoming van het Verkiezingsprogramma. Prima aanloop om daarna in de Raadsperiode hard te werken aan de realisatie van dat programma. Zij zijn de verbindende schakel naar een nieuwe generatie liberale volksvertegenwoordigers in Ermelo. Hun actieve inbreng in het proces is voor de vitaliteit van de VVD Ermelo zeer waardevol.

Wie als commissievoorzitter? Een VVD-lid, die pal achter deze visie staat, veel voorzitters-ervaring heeft en vooral met iedereen respectvol kan samenwerken. Kortom, een verbinder. Hans de Haan, tot 2014 fractievoorzitter in Ermelo en nu fractievoorzitter in de Provinciale Staten, is de persoon die hieraan voldoet. Hans de Haan hadden wij al in huis. VVD Team Ermelo is dan ook erg blij, dat hij zich desgevraagd zonder aarzeling beschikbaar heeft gesteld voor de functie commissievoorzitter.

Onder leiding van Hans de Haan gaat de Verkiezingsprogrammacommissie op weg om een doeltreffend, aansprekend en verbindend verkiezingsprogramma 2018-2022 te ontwikkelen. Alle leden, vrienden en sympathisanten worden erbij betrokken, maar ook zoveel mogelijk inwoners, ondernemers en organisaties. Opdat velen in Ermelo gaan geloven in de kracht van liberale politiek.

Wij feliciteren de leden met hun benoeming in de Verkiezingsprogrammacommissie. Wij wensen iedereen veel wijsheid en plezier toe bij de werkzaamheden. Gebruik elkaars competenties. Laat het Team meer worden dan de som der delen, dan komt er een product uit waar alle leden en duizenden inwoners trots op zijn.