VVD fractie in Ermelo versterkt

Raadsleden Herma van der Weide en Monique van den Broek. Zittend de fractievertegenwoordigers Ronand Spijker, Marten Borra en Gert Jan Brouwer.

Woensdagavond 30 maart zijn de aantredende raadsleden en fractievertegenwoordigers in de Dialoog beëdigd. Voor de VVD Ermelo zijn dat de ervaren raadsleden Herma van der Weide en Monique van den Broek. Tot fractievertegenwoordiger zijn drie VVD-ers beëdigd: Ronald Spijker, Marten Borra en de ervaren Gert Jan Brouwer.

Alleen raadsleden hebben in de besluitvormende raadsvergadering stemrecht. De fractievertegenwoordigers doen in de fractie gelijkwaardig mee tot en met de oordeelsvorming over politieke standpunten.

In de vorige raadsperiode telde de VVD fractie twee raadsleden en twee fractievertegenwoordigers. De derde functie van fractievertegenwoordiger bleef toen onbenut. Daarin is vanaf nu voorzien. Daarenboven telt de fractie nog drie fractie-ondersteuners. Dit zijn Pernilla Spijker, Tip Mijnssen en Piet Woltman. Herma van der Weide is tot fractievoorzitter benoemd.

Hans van Zetten
Bestuurlijk teamleider