Dichterbij, het coalitieakkoord gemeente Ermelo 2018-2022

Een coalitieakkoord dat past in de tijd waarin wij leven. Een tijd waarin inwoners, raad, college en medewerkers van de gemeente op gelijke voet met elkaar praten en naar elkaar luisteren. Een tijd die vraagt om een nieuwe bestuurscultuur. En een tijd die vraagt om een nieuwe rol voor de gemeenteraad.

Daarom is er gekozen voor een coalitieakkoord op hoofdlijnen, waarin wel doelen staan, maar waarvoor de weg ernaartoe nog open ligt. Het is de opzet om in samenspraak met inwoners, organisaties en verenigingen deze weg af te leggen om zo te komen tot een maatschappelijk raadsprogramma. Samen bepalen zij de weg om te komen tot hun doel, daarbij rekening houdend met de financiële mogelijkheden die de gemeente Ermelo heeft.

Uitgangspunt bij alle te nemen besluiten zal zijn, dat het bijdraagt aan een goede leefomgeving; iedereen telt mee. Duurzaamheid, betrokkenheid, veiligheid en zorgzaamheid voor mens en natuur staan op de eerste
plaats.

Een nieuwe coalitie in een nieuwe tijd, op een nieuwe manier tot stand gekomen. Maar vooral ook een raad en college die dichtbij haar inwoners staan

Lees het volledige Coalitieakkoord 2018-2022