Sport & Bewegen in VVD Verkiezingsprogramma 2017

Sport & Bewegen in VVD Verkiezingsprogramma 2017

Achter de schermen werkt de VVD hard aan het Verkiezingsprogramma voor de Parlementsverkiezingen 2017. Elk lid van de VVD kan daar een bijdrage aan leveren. De Partijcommissie Sport & Bewegen heeft 10 politieke doelstellingen geformuleerd en in december ingediend bij de Verkiezingsprogrammacommissie.

Vrijdagmiddag 5 februari was een speciale bijeenkomst op het nationaal sportcentrum Papendal, waar de voorgestelde doelstellingen tegen het licht zijn gehouden door professionals van het NOC*NSF. Dat gebeurde met actieve deelneming van leden van de Partijcommissie Sport & Bewegen en de TK-woordvoerder sport, Rudmer Heerema. De aanwezige leden van de Verkiezingsprogrammacommissie 2017 kregen zo een integrale toelichting op de voorstellen. Deze opzet was bedacht door de voorzitter VVD Ermelo, Hans van Zetten, in zijn rol als secretaris van de Partijcommissie Sport & Bewegen. Een van de schrijvers van het VVD Verkiezingsprogramma 2017, Hein van Asseldonk, in het dagelijks leven vice-voorzitter van de VO-raad, bevestigde na afloop nut en doeltreffendheid van de discussiebijeenkomst.

Van li naar re: Hans van Zetten, Gerard Dielessen (directeur NOC*NSF), Peter Blangé (Olympisch kampioen volleybal 1996 en lid Partijcommissie), Rudmer Heerema (woordvoerder sport TK-fractie), Antoinette Laan (voorzitter Partijcommissie en VVD fractievoorzitter Rotterdam), Hein van Asseldonk (Verkiezingsprogrammacommissie 2017) en Eric van der Burg (lid Partijcommissie en sportwethouder van Amsterdam).